dilluns, de juny 07, 2010

Tornados a Vilamajor

Notícia:

"Entre la noche del día 19 y la mañana del día 20 de octubre de 2001 se formaron 5 tornados que afectaron a las poblaciones de Vilanant (Alt Empordà), Rupit (Osona), Sant Miquel de Pineda (Garrotxa), Les Franqueses del Vallès (Vallès Oriental) y Sant Pere de Vilamajor (Vallès Oriental)"

Pels amants de la meteo aquella nit fou memorable. Érem conscients de la possibilitat que haguessin fortes pluges acompanyades per fenomens meteorològics extrems, però res em faria sospitar del que trobaria.

A mitja nit un fort vent amb ràfegues que arribaren a casa meva a més de 100 km/h em feia presagiar que quelcom estava passant. L'endemà següent vaig agafar la meva bicicleta i vaig anar a inspeccionar la zona, i quina va ser la meva sorpresa quan justa darrera de casa meva, a escassament 300 metres en línea recta, havia passat un tornado de força 1.

Les destrosses al bosc eren visibles: arbres caiguts, altres literalment arrencats, branques partides per la meitat... i tot en un espai lineals d'uns 10 metres. És com si acabessin d'obrir una rasa per fer passar una carretera!!!! Quina pena de no portar càmera.!!!!