dimarts, de juliol 24, 2012

La font de Can Parera de Canyes

Feia anys que li donava voltes però mai trobava el moment per fer-ho: recórrer la riera de Vilamajor des de Terres Blanques fins al Cortès.

L'altre dia ho vaig poder fer juntament amb les meves filles. I no em va decebre!!!

Vam deixar el cotxe a terres Blanques i van baixar fins el salt d'aigua per un bell corriol. La primera sorpresa fou trobar-me la ribera del riu neta. Algú l'havia fet neteja!!!. Fantàstic per què així ens facilitaria molt la caminada.

Per la riera baixava aigua, no molta, però suficient. Però de cop i volta l'aigua desapareix, com el Guadiana. L'explicació la tinc a la banda dreta: d'una formació rocallosa surt un broll d'aigua la qual, no sé per qui, ha estat canalitzada donant-li una aparença de font. És la que surt a la foto.



Desconeixia l'existència de la font (no pas del broll) i desconec el seu nom. Per això, i a esperant que l'Higini em contesti al dubte, l'anomenaré la font de Can Parera.

La sequedat de la riera es manté fins que arribem a una estructura humana. Es tracta de la captació d'aigua dels regants de Vilamajor. A partir d'aquí el riu torna a la vida.


Petits tolls d'aigua fa la delícia de les meves filles.... i dels mosquits. Hi ha milers!!!!


A partir d'aquí anar pel riu resulta intransitable. El matoll de ribera ho impedeix. Cal ascendir una mica per un camí de cabres (per què circulen cabres) fins sortir a una cruïlla de camins. Tornam a baixar fins el riu.

A partir d'aquí hi ha un corriol  que ens guiarà per un esplèndid bosc de ribera fins a sota del Cortès.

He descobert una part del territori totalment desconeguda per a mi. És una excursió de 8 km que on podreu admirar un meravellós bosc de ribera.