dijous, de novembre 18, 2010

Una font Ferrusa a Can Llobera?

El 4 de març de l'any 1883 apareix al diari "Eco de Granollers" el següent article:

" Podemos participar  á nuestros lectores  que el término de S. Pedro de Vilamajor, perteneciente á este partido judicial, y en la posesión llamada manso LLovera, propia de los Sres. Segarra de Mataró, se ha descubierto  un abundante manantial de agua sulfuro-ferraginosa, en estado sulfhídrico. Se ha practicado ya el analisi de la misma y sabemos que muy pronto van á emprender las obras necesarias para que los enfermos pueda utilizarse de ella.
Como quiera que uno de los dueños del manantial es médico, se nos dice que, conocedor de los efectos terapéuticos del agua citada, trata de dar gran impulso a la explotación de la misma"


Es tracta de la font Ferrusa o bé d'una altre?  El manso Llovera es troba a tocar del nucli , molt lluny de l'emplaçament de la font Ferrusa, per tant és obvi pensar que no es tracta de la mateixa font. Però per altra banda, hom sap que l'única font ferruginosa és la font Ferrusa. És tracta d'una errat del diari? Bé, l´'únic que ens ho pot aclarir és l'Higini Herrero.